عمومي عمومي .

عمومي

انواع كابل شبكه

كابل شبكه CAT5e نسبت به كابل CAT5 به‌روزتر و پيشرفته‌تر بوده و انتقال داده در آنها مطمئن تر و سريع تر انجام مي‌شود. سرعت كابل CAT5e بين 10 تا 100Mbps است در حالي كه سرعت كابل هاي CAT5e به 1000Mbps هم مي‌رسد. براي يك خريد اقتصادي پيشنهاد ما كابل شبكه بلدن CAT5E SFTP CCA با طول ۳۰۵ متر مي‌باشد.

كابل شبكه CAT6 در مقايسه با با كابل CAT5 و CAT5e روكش ضخيم‌تري داشته و از جنس PVC و LSZH يا LSOZ مي‌باشد. لازم به ذكر است براي مراكز حساس‌تر معمولا از روكش LSZH استفاده مي‌كنند. اين كابل ها اطلاعات را در طول 35 تا 55 متر با سرعت 10 گيگابيت در ثانيه نيز انتقال مي‌دهند. كابل شبكه لگراند CAT6 UTP در سايت برقچي كه از نوع بدون فويل و روكش PVC مي‌باشد گزينه مناسبي براي خريد مي‌باشد.

پچ كورد شبكه

كابل شبكه CAT6A اطلاعات را با سرعت 10 گيگابيت تا طول 100 متر نيز انتقال مي‌دهد. اين كابل ها معمولت به صورت شيلد دار توليد شده‌است كه اين امر موجب كارايي بيشتر اين كابل شبكه در شبكه‌هاي حساس‌تر و دقيق‌تر مي‌شود. كابل شبكه لگراند CAT6A F/UTP باروكش LSZH از پيشنهادات برقچي بوده كه در حلقه‌هاي 500 متري يافت مي‌شوند.

كابل شبكه CAT7 در شرايط آزمايشگاهي مي تواند تا سرعت 40 گيگابيت در ثانيه براي طول 50 متر و همچنين تا سرعت 100 گيگابيت درثانيه براي طول 15 متر را انتقال دهد. كابل CAT7 همچنين مي تواند تا فركانس 600 مگاهرتز را پوشش دهد. كابل شبكه نگزنس CAT7 SFTP از پيشنهادات برقچي براي زماني است كه به دقت و سرعت بالايي احتياج داشته و كابل شبكه اشنايدر CAT7 SFTP يك خريد اقتصادي محسوب مي‌شود.

كابل فيبر نوري

كابل فيبر نوري Fiber-optic cable نوعي كابل است كه زمينه استفاده از آن بيشتر مربوط به مخابرات است و از آن براي انتقال و يا دريافت اطلاعات با سرعت بالا استفاده مي شود. اين كابل انواع مختلفي داشته و به طور مثال در دسته بندي هاي كابل فيبر نوري 6 كور، كابل فيبر نوري 12 كور و كابل فيبر نوري 24 كور يافت مي‌شود.

پچ‌ كورد CAT6 توانايي انتقال اطلاعات تا سرعت 10 گيگابيت در ثانيه با فركانس 250 مگاهرتز را دارد و در نتيجه براي شبكه‌هاي خانگي كوچك منتسب خواهد بود. پچ‌ كورد CAT6 لگراند و پچ‌ كورد CAT6 نگزنس از برندهاي محبوب‌ بازار مي‌باشند كه در اندازه هاي متنوع يافت مي‌شوند.

پچ كورد CAT6a

فركانس تحت پوشش پچ كورد شبكه CAT6a به نسبت پچ‌ كورد CAT6، دو برابر شده است و از 250 مگاهرتز به 500 مگاهرتز ارتقا پيدا كرده‌ است. پچ‌ كورد‌ فيبر نوري، در حقيقت همان كابل‌هاي فيبر نوري كوتاه است كه در دو سر آن كانكتورهاي مختلفي تعبيه شده ‌است و به همين دليل مي‌توان با استفاده از آن‌ها تجهيزات شبكه را از طريق تجهيزات فيبرنوري همانند پچ‌ پنل‌ فيبرنوري، به يكديگر متصل كرد.

پچ كورد فيبرنوري نگزنس SC-SC سيمپلكس سينگل مود و پچ كورد فيبرنوري لگراند SC-LC داپلكس سينگل مود از جمله پچ‌ كوردهاي پيشنهادي برقچي هستند كه در طول‌هاي ۱ تا ۲۰ متر يافت مي‌شوند.

جمع بندي تفاوت پچ كورد با كابل شبكه

در مقاله تفاوت پچ كورد با كابل شبكه در چيست؟ به طور خلاصه به اين پي برديم كه كابل شبكه به انواع كابل براي برقراري ارتباط از طريق مخابره داده يا سيگنال اشاره دارد. درحالي كه كابل شبكه در مفهموم عام‌تر و روزانه به كابل شبكه اترنت كه معمولا كابل شبكه مسي بوده و اشاره به كابل هاي پركابرد CAT5e و CAT6 و CAT6a دارد. از طرف ديگر كابل پچ در هر دو انتها داراي كانكتور است تنها بخشي از كابل هاي شبكه اترنت را تشكيل مي دهد.

ممكن است عبارت كابل شبكه و پچ كورد شبكه به جاي هم استفاده شوند زيرا شباهت‌هاي بسياري به يكديگر دارند. براي اينكه بفهميم منظور كدام است به طور مثال يك فروشگاه تجهيزات شبكه را در نظر بگيريد. شما براي خريد پچ كورد شبكه براي اتصال كامپيوتر يا لپتاب به شبكه لن ممكن است عبارت كابل شبكه را به كار ببريد ولي براي خريد آن از واحد شمارش استفاده خواهيد كرد ( به عنوان مثال يك كابل شبكه ۶ متري) در صورتي كه كابل هاي شبكه در حلقه هاي بالاتر از ۱۰۰ متر وجود دارند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۰:۵۹ توسط:ortega موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :