عمومي عمومي .

عمومي

5 مرحله آسان نحوه تعمير تلويزيون آبخورده

اگر مي خواهيد بدانيد كه چگونه تلويزيون آسيب ديده از آب را تعمير كنيد، اين مقاله عالي براي شماست! براي تعمير تلويزيون آسيب ديده در اثر آب، بايد اجزاي خيس شده را خشك كنيد. علاوه بر خشك كردن آن، مراحلي وجود دارد كه بايد قبل و بعد از آن انجام دهيد. از اين رو، ما مراحل تعمير تلويزيون آسيب ديده از آب و اقدامات ايمني را كه بايد قبل از تعمير خود تلويزيون انجام دهيد، نوشتيم. در مرحله بعد، ما اقدامات پيشگيرانه اي را ارائه كرديم كه مي توانيد براي محافظت از تلويزيون خود يا تعمير تلويزيون آبخورده انجام دهيد تا در نهايت مجبور به تعمير آنها نشويد.

مراحل تعمير تلويزيون آسيب ديده از آب

قبل از تعمير صحيح تلويزيون آسيب ديده در اثر آب، ابتدا بايد مراحل زير را انجام دهيد:

خاموش كردن تلويزيون

به طور طبيعي، شما نمي توانيد تلويزيون آسيب ديده از آب خود را در حالي كه به برق متصل است تعمير كنيد زيرا آسيب بيشتري به شما وارد مي كند. آب با استفاده از برق به اجزاي الكتريكي تلويزيون شما آسيب مي رساند. بنابراين، هميشه به ياد داشته باشيد كه تلويزيون خود را خاموش كرده و آن را از برق بكشيد. اين كار را بلافاصله پس از تماس تلويزيون با آب انجام دهيد.

دور كردن از ناحيه مرطوب

پس از خاموش كردن و جدا كردن آن از برق، تلويزيون خود را به يك منطقه خشك منتقل كنيد تا بتوانيد آن را جدا كرده و تعمير كنيد. اگر وسايل ديگري هستند كه با آب در تماس هستند، آنها را نيز جابجا كنيد. پس از اقدامات ايمني، مي توانيد نسبت به تعمير تلويزيون آسيب ديده در آب اقدام كنيد.

 

تعمير تلويزون آبخورده

 

باز كردن تلويزيون

پيچ تلويزيون خود را مطابق روش باز كردن آن باز كنيد. سپس بردهاي مدار را در معرض ديد قرار دهيد. پس از جدا كردن بردهاي مدار، آنها را از بقيه تلويزيون جدا كنيد.

استفاده از بسته هاي سيليكاژل

پس از جدا كردن بردهاي مدار، آنها را داخل كيسه اي از بسته هاي سيليكاژل قرار دهيد. سيليكاژل مي تواند به خشك كردن اجزاي مرطوب تلويزيون شما كمك كند. قسمت هاي مرطوب را يك شب در بسته هاي سيليكاژل بگذاريد.

اگر در جدا كردن تخته‌ها مشكل داشتيد، ژل سيليكا را روي آن‌ها قرار دهيد يا آن‌ها را تا حد امكان نزديك نگه داريد. از آنجايي كه سيليكاژل براي خشك كردن اجزا به اين ترتيب سخت تر است، آنها را حداقل دو روز بگذاريد. اگر منطقه شما مرطوب است، بسته هاي سيليكون ژل را بيشتر در نزديكي تخته ها قرار دهيد. اطمينان حاصل كنيد كه آب را از اجزاي تلويزيون خارج كرده ايد. مي توانيد از جاروبرقي و پارچه هاي پارچه اي نيز استفاده كنيد.

تميز كردن تلويزيون

صفحه مدار خود را با الكل پاك كنيد تا زنگ زدگي يا خوردگي از بين برود. با اين حال، مطمئن شويد كه به قطعات بيشتر آسيب نرسانيد. سپس دوباره آن را خشك كرده و دوباره نصب كنيد. ببين پاور ميشه يا نه اگر نه، با يك متخصص تماس بگيريد.

اقدامات پيشگيرانه براي محافظت از تلويزيون

بسياري از ما نمي توانيم تلويزيون خود را از دست بدهيم، و نه زمان و منابعي براي تعمير آنها داريم. به همين دليل است كه ما اين اقدامات را براي افزايش عمر تلويزيون شما در نظر گرفتيم.

نگهداري و دوري از دماي سرد

دماي سرد به تلويزيون شما آسيب مي رساند زيرا باعث ايجاد تراكم مي شود كه به اجزاي تلويزيون شما نفوذ مي كند. به همين دليل است كه نبايد تلويزيون خود را در زمان يخ زدن روشن كنيد.

پيشنهاد مقاله: seems.blog***.net

جاروبرقي تلويزيون

تراكم ناشي از دماي سرد تنها چيزي نيست كه از تلويزيون شما نفوذ مي كند و به آن آسيب مي رساند. گرد و غبار نيز مانند تراكم به تلويزيون شما آسيب مي رساند.

آنها داخل مي شوند و باعث آسيب مي شوند، در حالي كه گرد و غبار باعث مي شود تلويزيون شما به آرامي پاسخ دهد. براي از بين بردن گرد و غبار تلويزيون خود مي توانيد از پمپ هاي خلاء الكترونيكي استفاده كنيد.

 

تعميرات تلويزيون آبخورده

 

قرار دادن تلويزيون در مكاني با تهويه مناسب

تلويزيون شما نيز نياز به تنفس دارد، بنابراين بهتر است آنها را در محلي با تهويه مناسب قرار دهيد. اين به اين دليل است كه به دليل استفاده از برق مقدار قابل توجهي گرما توليد مي كند. اگر تلويزيون شما فضاي تنفسي داشته باشد، مي تواند خود را خنك كند و در نهايت گرم نمي شود.

استفاده از يك تنظيم كننده ولتاژ يا محافظ برق

اگر به طور مكرر برق در منطقه شما قطع مي شود، دستگاه هاي شما در برابر افزايش ولتاژ آسيب پذير هستند، كه مي تواند به طور قابل توجهي به وسايل الكترونيكي شما آسيب برساند. اين خبر وحشتناكي نه تنها براي تلويزيون شما بلكه براي ساير وسايل الكترونيكي شماست، به همين دليل استفاده از تنظيم كننده ولتاژ توصيه مي شود.

تميزش كردن و پاك كردن رطوبت

اين يك نكته ساده است اما اغلب ناديده گرفته مي شود. تميز كردن تلويزيون ضروري است زيرا از تجمع گرد و غبار و نياز به تعمير تلويزيون آبخورده جلوگيري مي كند. همچنين از اين طريق مي توانيد به تلويزيون خود دقت كافي داشته باشيد و در صورت بروز مشكل آن را بررسي كنيد. با اين حال، به ياد داشته باشيد كه هنگام تميز كردن تلويزيون خود از آب استفاده نكنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۰:۳۲ توسط:ortega موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :