عمومي عمومي .

عمومي

كابل‌ كواكسيال

كابل كواكسيال نوعي كابل است كه يك هسته مركزي مسي با پوشـش پلـي‌ اتـيلن دارد در ضمن داراي كلافـي از جـنس مفتول مسي است كه به عنوان عايق نيز جهت جلوگيري از افت جريان ولتاژ عمل مي‌ كند. با توجه به اين‌ كه در برخي از صـنايع الكترونيكي كاهش جريان ورودي و همچنين وجود كمترين اختلاف بين جريان ورودي و جريان خروجـي از اهميـت بـسيار بالايي برخوردار است به همين خاطر در جهت دستيابي به اين كيفيت مقاومت و كارايي از كابل‌ هاي كواكسيال استفاده مـي‌شـود. براي نمونه يكي از مـوارد مصـرف ايـن محصول استفاده در برخي از صنايع الكترونيكي نظير ابزار دقيق، ساخت آنتن‌هـاي تلويزيـوني و دوربين‌هـاي مدار بسته اشاره كرد. گاهي نيز در صنايع مخابراتي مورد استفاده قرار مي‌ گيرد.

اين نوع كابل به دليل دارا بـودن كـلاف مسـي بـر روي هسـته مركزي قابليت محافظت از جريان ورودي و جلوگيري از افت جريان را نيز دارد. به طور كلـي مـي تـوان اين طور بيان كرد كه در بسياري از صنايع الكترونيكي ظريف داراي كاربرد مي‌ باشد بنابراين اين ميزان بهره‌ گيري بالا از اين محصول سيني كابل سبب مي‌شود آشنايي كاربران با چگونگي تعمير اين محصولات در صورت خرابي از اهميت بالايي برخوردار باشد.

كابل كواكسيوال

تعمير كابل كواكسيال

در مقدمه بالا شما به طور كلي با كابل هاي كواكسيال آشنا شديد. ادامه مطلب را پي بگيريد تا به نحوه تعمير يك كابل كواكسيال آشنا بشويد. براي تعمير يك كابل كواكسيال آسيب ديده حتما لازم است كه دلايل مختلفي را بررسي نماييم. ما براي تعمير اين كابل‌هاي كواكسيال به موارد زير نيازمنديم :

چسب حرارتي، كاتر، اتصال دهنده كابل و همچنين قلم‌موي رنگ.

مراحل مختلف تعميرات كابل كواكسيال

ابتدا در مرحله اول به وسيله چسب حرارتي بريدگي‌ها و شكاف‌هاي احتمالي بر روي كابل خود را به خوبي مي‌ پوشانيم، بعد از آن در مرحله دوم قسمت‌هاي آسيب ديده كابل را به وسيله كاتر از كابل جدا مي‌نماييم حالا به مرحله سوم مي‌ رسيم كه نياز به شرحي مفصل‌ تر دارد. در مرحله سوم، اتصال بخش‌هاي انتهايي و آسيب ديده انجام مي شود.

بعد از آن كه قسمت‌هاي آسيب ديده را توسط كارتر از كابل جدا كرديد نياز است كه بخش‌هاي انتهايي را به بخش جدا شده پيچانده و متصل نماييم. توجه داشته باشيد كه اين كار را با پيچاندن قسمت داراي پوشش سياه رنگ كابل آغاز كنيد. بعد از آن، قسمت نقره‌اي رنگ را روي پوشش و روكش خارجي كابل تا بزنيد. حالا بايد قلموي رنگ را برداريد و با استفاده از چسب برق مايع، روي لايه جديد يك پوشش عايق تازه به وجود بياوريد. يادتان باشد پيش از اتصال سيم‌ها به يكديگر بايد صبر كنيد تا چسب مايع حسابي خشك بشود.

مراحل تعمير كابل كواكسيال 2چنانچه اين كار را با دقت و كاملا طبق مراحل بالا انجام بدهيد كابل كواكسيال شما به طور كامل رفع ايراد خواهد شد. اما چنانچه بعد از اتمام تمام مراحل و با توجه به اين نكته كه اطمينان حاصل كرده‌ايد مراحل كار تعمير سيني كابل را به طور دقيق انجام داده‌ايد، همچنان كابل شما دچار نقصان و عيب و ايرادي بود، راه ديگري نداريد جز اين‌كه كابل را تعويض نماييد. در اين موارد بهتر است براي رفع ايراد قبلي تلاش مجدد ننماييد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۹:۱۹ توسط:ortega موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :